halid ziya uşaklıgil

Ben mai ve siyah romanın Ahmet Cemil gibi hissediyorum. Türkçe'ye ilk bakışta Arapça'dan ne kadar etkilendiğini fark ettim. Sanki bütün o kalemler yarı görünen kumda görülmüş bir heykel gibiydi. Ve şimdi bir Rosetta taşı buldum. Bu romanda bütün eski Osmanlıca kalemler yanında parantezde çağdaş Türkçe kalemler yazmıştır. O yüzden bu abartılı metini sürekli okuyabilirim. ve gülümseyerek okuyorum. Osmanlı İstanbul tasvirleri ve süslenmiş arkaik dil birlikte çok mükemmel bir tarihi atmosfer oluşturur. Ve romanın hikayesi o kadar ilginçtir ki bu dilbilimsel oyun ayrıca bir roman olarak okumaya değer. örneğin

Taksim Bahçesi'ne girdikleri zaman, ellerinde tuttukları kitabın peşin lezzetiyle kalpleri güya bir esrarhanenin acip letafetlerine vusul (bilinmezlikler evinin garip güzelliklerine kavuşmak) için ilk adımı atıyormuşçasına tuhaf bir suretle mütehassis idi (duyguluydu)

Comments

Popular Posts