retraction

Orhan Pamuk'un üzücü 'Kara Kitap' isimli kitabını okuduktan sonra bu blog'da Orhan Pamuk hakkında birkaç önyargılı yazı yazmıştım (maalasef bu kötü alışkanlığımdan kurtulmak için blogumda bile uğraşıyorum). Mark'ın bana başka bir şans vermemi söylemesinden sonra onun odasından 'Kar' isimli kitabı seçtim. Ve onun tavsiyesi çok şükür iyi oldu. Kar varoluşsal mevzuları çok daha ince şekilde ifade ediliyor ve kara kitabın metninin süsü ve sonsuz listeleri burada yok!Bir günde 150 sayfa okudum. Türkçe bir nüsha aldım. Birkaç cümle o kadar müessir oldu ki ben hayatımın yönü hakkında daha cesaretli hissettim. (aldırmazlık konusunda mesela).
Ve bu kitabın en harika özelliği! Dünyanın ilk müslüman bilimkurgu yazarı olmak isteyen bir karakterinin sahip olması. Bu onun ilk hikayesinden bir paragraf:
3579 yılında, bugün daha bilinmeyen Gazzali gezegeninde insanlar çok zengin, hayat da bugün bizim yaşadığımızdan çok daha rahatlı, ama materyalistlerin sandığının aksine 'artık zenginiz' diye insanlar maneviyatlarına boşvermemişlerdi. Tam tersi varlık ve yokluk, insan ve alem, allah ve kulları konusunda herkes çok meraklıydı.

Comments

Popular Posts